0 Product
WINKELMANDJE

Your shopping cart is empty

Verder kijken
SUBTOTAAL: 0

korting codes kun je bij de volgende stap invullen

Jan 28, 2018
Iedereen kan leren fotograferen

Iedereen kan leren fotograferen!

Ik geloof net als met tekenen, dat iedereen het kan leren als je maar heel veel uitprobeert en oefent, oefent, oefent. Daarom denk ik ook dat het een keer goed en leuk is om er bij stil te staan waar je ooit bent begonnen, wat toen al goed was is na veel oefenen en leren nog veel beter!


Ik krijg wel eens de vraag hoe ik heb leren fotograferen, zo werd er na mijn eerste fotografisch interview in 2010 geschreven ''veel fotografen wijden bij een foto uit over scherptediepte en filters, zo niet karen, Die probeert gewoon van alles uit. Ik heb met mijn zoomlens drie foto's gemaakt met verschillende belichtingen en de beste uitgekozen. Ik doe alles spelenderwijs''. Als ik het artikel terug zie, hoe trots ik met mijn foto en blije bakkes op de foto sta moet ik wel even lachen, heerlijk onbezonnen onder het mom 'we komen er wel' maar ook duidelijk heel onwetend. Want de Karen van 2018 kan zich al een paar jaar niets voorstellen bij de uitspraak die ik toen deed, want nu wijd ik wel degelijk uit over diafragma's, sluitertijden, belichtingen en nog zo veel meer!
Mijn fototips in het interview waren overigens : één goed rondkijken, twee veel uitproberen en drie trek er met fotovrienden op uit, daar leer je veel van. De basis van deze tips is het zelfde gebleven. Pak je camera en blijf oefenen! Want zo is iederen fotograaf ooit begonnen! De tips die ik dit jaar geef lees je binnenkort in de nieuwe editie van het digifotomagazine!
Voel je je overigens aangesproken om mijn fotovriendje te worden, vind je paarden, mensen, steden en urbexen leuk? Nee, je hoeft geen sollicitatie te doen maar het lijk mij hartstikke leuk om er weer met anderen op uit te gaan!
Mijn dank gaat uit naar alles en iedereen die voor mijn lens heeft gestaan, dankzij jullie ben ik waar ik nu ben!



Share
LINK COPIED
de boerderij
June feelings
Urban photo race